2013. március 26., kedd

Nyelvtudás

Az itteni emberek nen nagyon beszélnek nyelveket. Meglepő de aboltokban az angollal nem igazán lehet boldogulni. Az én angol nyelvtudásom elég korlátozott, (féltem is indulás előtt emiatt) de perfect angollal sem vinném itt többre. Az emberek többségének a szókincse az alábbi szavarka korlátozódik. yes,no,thank you, don't understand.
Gondolom úgy vannak vele hogy kb 1,6milliárd ember beszéli a mandarint minek másik nyelvet megtanulni.(ráadásul az európai itt olyan ritka mint a fehér holló).
Az alábbi eset zajlott le tegnap a boltba ami jól illusztrálja a helyzetet
15-25 év körüli srác(itt a kort nagyon nehéz meghatározni) oda visszük hozzá az árut.
Az árat nem tudja elmondani de mutatja a monitoron a számokat. Adom oda a hitelkártyám erre:
- No Cash, no cash
- OK it's Credit card
- No Cash
- Only cash?
- no, no cash
na hát szóval legalább vidámságra öszönzött minket egy másfél órára az este :)

A másik: este bementünk a belvárosba és egy sörözőben leültönk. Az elején volt egy srác aki még legalább megértette hogy beer, (ráadásul a big-et is mert 1L kancsósat hozott) de uttánna a hölgynek már nem tudtuk sehogy sem a whisky szavat a coke szavat elmagyarázni.
A two whisky coke, please... whisky coke.....
Ennyi volt a válasz don't understand.  Ugyhogy én már magyarul válaszoltam nek.
-áááá hagyjad mennyél inkább!
DE NEM ADTAM FEL :):)
Elővettem a telefonom, és ezt mutattam neki.
ÉS MEGÉRTETTE :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése