2013. március 28., csütörtök

Közlekedés

A közlekedésük nem sok országéhoz hasonlíthaztó!
Ami a legjellemzőbb rá a robogok. Olyan sok robogó van mint kínában bicikli. (Szerintem a Honda robogoinak 60%-át ide értékesíti) Mivel ezek két üteműek borzalmas a szag, és a hangzavar.

Az utcákon mind négyzetcentiméteren robogó parkol. Ami fura láttam néhány olyan robogot lerakva aminek az ülése már madár szaros volt, így várhatóan 1-2éve nem használták, azt hogy miért van letámasztva az utcára nem jöttem rá.
Az autós forgalom jelzőlámpái nem függőlegesen hanem vizszintesen vannak. A gyalogos átkelő zöld jelzése meg egy emberke ami ledekkel rajzolódik ki és sétálást animál. A zöld jelzés végén nem villog a gyalogos hanem el kezd futni.
A taxizás itt nem számít valami extrának. Egy BigMac menü áráért átvisznek a város egyik végéből a másikba. 100-200NTD nél városon belül nem lehet többet költeni taxira, így egy óra taxi út is kb 1600Ft. Ezzel azomban szoros ellentétbe van hogy kb 1000 NTD-ért hozott be a taxi a repülötérről, de ezze várhatóan átba#tak minket.
Biciklissel nagyon kevéssel találkoztunk, bár láttunk autómata bicikli kölcsönzőt. A belváros üzleti negyedében sárga bringákat lehet egy automata tárolóbol kivenni, és néhánby europai igénybe is vette ezt a szolgáltatást.
A tömegközéekedést nagyon sokan használják, különösen a metrót, de erről egy korábbi bejegyzésben már írtam.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése