2013. március 24., vasárnap

Első nap

A gép leszáltával még semmit nem lehetett érezni a hyli klimából mivel a teljes repülőtér központi klimával volt ellátva, és jó hüvös volt.

Itt szeretném megjegyezni IGAZ! A kínaika a dolgik előtt mosnak kezet és nem utánn, ezt személyesne tapasztaltam mindjárt az elején ahogy leszálltunk a repülőröl és elmentem mosdóba. Alapvetően jogosnak is tartom, a szent szerszámot ne érintsék meg koszos kézzel.

Még a rapülőn osztogatak visa lapokat amit ki kellet tölteni ahhoz hogy be tudjunk lépni az országba. Minimális routin ellenőrzésen mentünk keresztül, alap kérdések ki vagy mit akarsz itt, majd a szokássos nézz  a kamerába, de mind ezt nagyon kedvesen, udvariasan.

Az országba bejutva szembesültünk hogy hát ha mi meg is érkeztünk a csomagjaink nem! Ugyan is mikor minket leszállítottak a teljes rakományt is lepakolták, vissza viszont már csak mi szálltunk.

A China Airline mentségére legyen azonnal kb 20 kollégájuk intézte az ügyeket, mindenkihez odamentek, elnézést kértek kitöltették az adatlapokat, közben vizzel és üdítzővel kináltak, és 50$  kupont adtak(amit várhatóan soha nem fogok tudni igénybevenne, de hát a gesztus....).
A csomagokat majd kiszállítják a szállásra.
Így hát a most már lassan két napos ruhánkba (amiről tudtuk hogy meg kell érnie a 3. napot is) megindultunk kifele a reptérről, hogy pénzt vegyünk fel és taxival bemenjünk a belvárosba.

1NTD(New Taiwain Dollár = 7,9 Ft

Pénzfelvétel után megkerestük a hivatalos taxiállomást! Ahogy kiléptünk a levegőre megcsapott minket az a "már hiányolt" trópusi klíma. Nem volt olyan durva mint Kubába, de elég jellegzetes volt. Talán nem volt olyan párás mint ott, kissé szárazabb, kissé hüvösebb.

Az autók főleg Japán autók, plusz egy kéte európai, és amerikai típus. Toyota, Nissan, mint nekünk a Suzuki.
A taxis 1000NTD-ért vitt be 50 km, és majdnem 1 óra volt az út. Szerencsére -Honkongtól eltérően- jobboldali a vezetés ezért a köszlekedés megszokása nem okozott problémát, talán csak annyi hogy nem 3 jelző lámpa van csak egy és abba van benne a két szín(piros és zöld). Ráadásul mindegyik melett ott vvan aszámláló hogy még mennyi ideig szabad, vagy tilos a jelzés.
Rengeteg a robogó, szinte annyi mint az autó. Külön kultura van rá, az utcákon mindenütt csak parkoló robogók vannak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése